על יופי ואסתטיקה
עוד משחר האנושות ובכל התרבויות הייתה ועודנה קיימת נהייה אחרי היופי.
כבר בתנ"ך מופיע מושג היופי במקומות רבים ושיר השירים הוא ספר שבח והלל ליופי ולאהבה. פילוסופים יוונים כמו אריסטו אפלטון וסוקרטס דנו ארוכות במושגי היופי והאסתטיקה. "אהבה ליופי כמו אהבה לטוב לא צריכה הסבר", מציין אפלטון במשתה. "הדברים היפים-יפים הם מכח היפה", גורס סוקרטס.
הכמיהה ליופי האבסולוטי, המושלם, הנצחי, חוצה גבולות יבשות ותקופות.
את השאיפה להרמוניה, שלמות ונעורים בטאו אומנים כלאונרדו דה-וינצ'י ובוטיצ'לי ביצירותיהם ה"מונה ליזה" ו"ונוס העולה מן הים", יצירות אלה גילמו את אידיאל היופי הנשי האבסולוטי ואילו אידיאל היופי הגברי בא לידי ביטוי על ידי אומנים כמיכאלנג'לו בפיסלו "דוד".
משוררים רבים גמרו את ההלל על היופי כמושא לתשוקה ואהבה.
אלפי אגדות ומיתוסים-סיפורה של הלנה היפה מטרויה, מעיינות נעורים סודיים, סיפורו של נרקיס שהתאהב בהשתקפות דמותו במים וסיפורים כמו תמונתו של דוריאן גריי של אוסקר ויילד על שימור היופי והנעורים, הפכו לנכסי צאן ברזל.
הכמיהה ליופי ולשימור הנעורים היו והינם נחלת של רבים. הרצון לשימור היופי לשדרוגו כמו גם הרצון להיראות ולהישאר צעירים, גרמו לפיתוח ענף הרפואה האסתטית והדרמטולוגיה הקוסמטית.
מה שהחל במרחצאות חלב ומעינות חמים בימי המצרים הקדמוניים ועבר דרך שפשוף ומירוק העור במלחים, הפך לתורה שלמה של הצערה ושיפור מראה הפנים והעור.
על-פי מחקרים שנערכו באוניברסיטת הרווארד נמצא כי:
מראה צעיר ויפה הינו כרטיס הביקור הראשוני שלנו.
מראה צעיר ויפה מקנה תחושת ביטחון והצלחה.
מראה צעיר ויפה מסייע ביצירת קשרים חברתיים וקשרי עבודה הן עם קולגות והן עם לקוחות.